Založ si blog

Sociálny štát: rodinné prídavky 23€, matka bez práce, otec neplatič a dieťa na ulici.

 

Už pár týždňov všade ľudia riešia nejaké adopcie homosexuálov a problém tradičnej rodiny. Tak sa pozrime na konkrétny prípad jednej takej netradične tradičnej rodiny. Na obrázku vidíte pani Helenu z Komárna a jej 3-ročnú dcérku Juditku. Sám mám v takomto veku dcérku takže článok, ktorý vyšiel na Pluske.sk ma zaujal. Nechcem tu mudrovať o samotnej pani Helene, prečo má dieťa z debilom, pretože manželov čo si deti spravia a nestarajú sa o ne je na Slovensku dosť. Podľa jej výrazu a následnej informácii že má mať 34 rokov usudzujem, že situácia kde sa dostala jej nie je ľahostajná na rozdiel od „otca“ je dieťaťa. Pohľad do kočíka mi hovorí, že o dcérku je dobre postarané…dokedy však? 

Ten príjem 23€ ako rodinné prídavky, to myslí tento štát vážne, alebo ide o nejaký vtip? Je mi jasné, že podobných matiek s deťmi máme u nás hojne a niektoré sa potulujú v tejto zime s deťmi aj v horších podmienkach. Hovoriť o tom ako žijú tisíce detí v osadách by asi tiež bolo zbytočné. Kde sú ale naše úrady, sociálne pracovníčky a úradníci, ktorí by mali pomáhať? Pani Helena totiž nemôže žobrať o peniaze donekonečna a raz príde chvíľa kedy jej dcérku odoberú úrady, pretože každému musí byť jasné, že takto sa nedá fungovať dlhodobo. Nebolo by rozumnejšie jej pomôcť samozrejme pod dohľadom príslušných inštitúcii radšej teraz, ako o dva či tri roky riešiť, kde umiestniť malú Juditku o ktorú sa jej matka nedokáže postarať, lebo to proste nie je možné.

Neviem ako vy, ale mne sa pri pohľade do toho kočíka na to bezbranné stvorenie vôbec nechce premýšľať nad otázkami čo je tradičná rodina a či majú homosexuáli mať či nemať možnosť adoptovať si deti. Pretože mňa skôr napadnú otázky prečo dieťa mrzne každý deň v kočíku a nehrá sa niekde v škôlke s ďalšími deťmi, alebo kde skončí s jej matkou keď ju vyhodia z ubytovne lebo nebude vedieť zaplatiť nájom. 

(pôvodný článok: Helena v Nových Zámkoch predáva sväté obrázky, aby uživila dcérku.)

 

 

 

 

 

Sebareflexia: uznávam, som hlupák . ..

22.03.2023

Musím si priznať, že som sa ako väčšina z vás dal nachytať. V dnešnej dobe rýchlych a často neoverených správ a zároveň množstva kadejakých zdrojov som príliš veľa času venoval zbytočnostiam. Hľadal som pravdu, kto reálne začal konflikt na Ukrajine a dostal som sa v pátraní už do čias ZSSR. Keď som chcel zistiť, či bombardovanie Srbska bol dobrý nápad, hľadaním [...]

Vyhrážal sa Ficovi, muža z KE zavreli za mreže!

03.03.2023

Na nedávnom mediálnom výbore Blaha nehovoril pravdu – nie všetky vyhrážky Ficovi ostali nepovšimnuté. Pred pár rokmi opitý Jozef Dvorožňák z Košíc (2,7 promile) zavolal na číslo 158, že „Prosím vás pekne, chcem zastreliť Fica. Môžete ma zavrieť. Za to, čo dneska prehlásil, ten hajzel!“. Po príchode policajtov netajil ani svoj názor na celú politickú [...]

Dezorientovaní voliči SMERu neveria médiám

01.03.2023

Stále som sa divím kde berie Róbert Fico tú podporu od občanov. Včera mi však vyskočil na sociálnych sieťach zaujímavý príspevok o tom ako fanúšikovia strany SMER a obdivovatelia bývalého podpredsedu strany Pavla Pašku ešte aj pár rokov po jeho smrti mu veselo gratulujú na jeho verejnom profile na Facebooku a posielajú mu kytice a želajú veľa zdravia. Pavol Paška by mal [...]

Peter Náhlik

Parlamentný výbor chce od poslanca Náhlika vysvetlenie k jeho majetkovým pomerom

23.04.2024 17:45

Mal by vysvetľovať, prečo neuviedol v majetkovom priznaní za rok 2022, že vlastní vilu v Bratislave.

MK SR, ministerstvo kultury

Poslanci ukončili debatu o zmenách v FPU, hlasovať budú v stredu

23.04.2024 17:31

Zmeny majú podľa predkladateľa Michelka pomôcť kultúre. Namieta to opozícia, na zmeny nie sú podľa nej dostatočné dôvody.

SR Košice prezidentka návšteva Gymnázium Poštová KEX

Čaputová: Východné Slovensko je špecifické a nesmierne životaschopné

23.04.2024 17:25

Tento týždeň úraduje z druhého najväčšieho mesta Slovenska v rámci výkonu svojho mandátu poslednýkrát.

ÚŠP, Úrad špeciálnej prokuratúry

Spôsob kritiky bývalých prokurátorov ÚŠP je nevhodný, tvrdia krajskí prokurátori

23.04.2024 17:01

Upozornili, že kritika formou subjektívnych názorov so zjavnými prvkami antipatie je absolútne nevhodná.