Založ si blog

Skutok sa nestal! Polícia zastavila ďalšiu kauzu.

Audiotexové súťaže podľa našej polície nie sú podvod! Policajná expertíza dokázala, že náhodné prepájanie divákov do vysielania je v poriadku. Informoval o tom včera denník SME (tu), portál Mediálne (tu) a reportáž odvysielala aj RTVS (tu). Minulý rok som sa totiž obrátil na Generálnu prokuratúru s vážnym podozrením, že prepájanie do súťaže nie je náhodné, ale ovplyvnené „iným činiteľom“. Opieral som sa o svoju analýzu 83 relácii, ktoré som si nahral a podrobne skúmal. Zistil som, že každý deň mala relácia úplne rovnaký priebeh – počas 90. minút telefonickej hry sa vždy víťazný divák dovolal len v posledných 2 minútach súťaže. Ani raz sa nestalo, aby správna odpoveď odznela na začiatku, v strede alebo v druhej polovici súťaže. Je takáto pravidelne opakujúca sa náhoda štatisticky možná? Podľa našich policajtov áno.

Skúšali ste niekedy hádzať basketbalovú loptu z poriadnej vzdialenosti do basketbalového koša? Na zápasoch sa občas robia takéto súťaže, kedy vyžrebovaný divák dostane šancu trafiť kôš a získať nejakú odmenu. Predstavte si, že by takto súťažilo 5 divákov po sebe a každý z nich by mal možnosť hodiť loptu 10 krát. A predstavte si, že náhodou by všetci piati trafili vždy iba ten posledný 10. pokus do koša. Presne takto náhodne fungovali aj telefonické súťaže, kým ich televízie pod hrozbami ďalších pokút radšej nezrušili.

Na záver ešte taká poznámka o sume ktorú volajúci diváci telefonovaním na audiotexové linky prevolali. Podľa policajnej expertízy iba v súťaži Akčná výhra na TV Dajto počas 5 sledovaných mesiacov diváci prevolali viac ako 130.000€. Za rok je to teda suma zhruba 300.000€. Podobnú súťaž vysielala aj TV Joj Plus, TV8 ale aj iné menšie televízie. Za 1 rok takto do všetkých súťaží prevolali diváci sumu min. 600.000€!

 

Sebareflexia: uznávam, som hlupák . ..

22.03.2023

Musím si priznať, že som sa ako väčšina z vás dal nachytať. V dnešnej dobe rýchlych a často neoverených správ a zároveň množstva kadejakých zdrojov som príliš veľa času venoval zbytočnostiam. Hľadal som pravdu, kto reálne začal konflikt na Ukrajine a dostal som sa v pátraní už do čias ZSSR. Keď som chcel zistiť, či bombardovanie Srbska bol dobrý nápad, hľadaním [...]

Vyhrážal sa Ficovi, muža z KE zavreli za mreže!

03.03.2023

Na nedávnom mediálnom výbore Blaha nehovoril pravdu – nie všetky vyhrážky Ficovi ostali nepovšimnuté. Pred pár rokmi opitý Jozef Dvorožňák z Košíc (2,7 promile) zavolal na číslo 158, že „Prosím vás pekne, chcem zastreliť Fica. Môžete ma zavrieť. Za to, čo dneska prehlásil, ten hajzel!“. Po príchode policajtov netajil ani svoj názor na celú politickú [...]

Dezorientovaní voliči SMERu neveria médiám

01.03.2023

Stále som sa divím kde berie Róbert Fico tú podporu od občanov. Včera mi však vyskočil na sociálnych sieťach zaujímavý príspevok o tom ako fanúšikovia strany SMER a obdivovatelia bývalého podpredsedu strany Pavla Pašku ešte aj pár rokov po jeho smrti mu veselo gratulujú na jeho verejnom profile na Facebooku a posielajú mu kytice a želajú veľa zdravia. Pavol Paška by mal [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

Grasalkovičov palác, Prezidentský palác

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo osem z desiatich kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa v pondelok doobeda kandidatúry vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.