Založ si blog

Winnetouova recenzia nového Winnetoua

Musím sa priznať, že patrím medzi fanatických fanúšikov „starého“ Winnetoua. Keď začne prvý tón známej melódie a zjaví sa Winnetou s mešcom zlata vychádzajúc z Nugget-tsilu tak už to nedokážem prepnúť na iný program. Je to možno nostalgia z čias kedy som tieto filmy videl na kino plátne v miestnom kultúrno dome. Možno je to nejaký fetiš s detstva, keď sme si vyrezávali pušku Winnetoua z dreva a  zdobili ju pripínačkami či vyrábali luky a šípy z vŕby.

Na nové spracovanie som sa celkom tešil a neskrývam zároveň sklamanie po tom, čo som si pozrel 1. časť Winnetou Nový svet na našej televízii. Píšem prvú, lebo tie dve ostatné som už sledoval len jedným očkom. Nové spracovanie však prinieslo aj pár pozitív. V prvom rade ma potešili herci známi už z prvého spracovania. Hneď v prvej scéne vo vlaku to bola bývalá sestra Winnetoua Nšo – či (Marie Versini), otca Winnetoua hral najznámejší indián Juhoslávie Gojko Mitič a v treťom diely sa objavil aj bandita Santer Mario Adorf. Príjemne zapôsobili aj známe miesta z bývalej Juhoslávie, kde sa točili pôvodné „mayovky“. Čo filmu naozaj chýbalo bola pôvodná skvelá hudba samozrejme akcia. Napr. taká kúzelná puška Old Shatterhanda známa „henryovka“ schopná vystreliť viac ako 20 rán v novom spracovaní napodiv mlčala. Miesto strieľania nový greenhorn radšej jedol čokoládu, čítal noviny a natieral sa pomádou. Je zbytočné toto nové spracovanie haniť, ide o televíznu produkciu s nižším rozpočtom a ak by som to zhrnul tak to rozhodne nebol trapas. Nostalgia robí veľa, ale ešte by som rád spomenul fantastický dabing pôvodných filmov. Hlasy Stanislava Fišera a Vladimíra Ráža sú proste nezabudnuteľné. V 1967 vznikol aj slovenský dabing Winnetoua, kde hlavné úlohy nadaboval Michal Dočolomanský so Štefanom Kvietikom.

Slovenský dabing Winnetou – réžia Svätopluk Šablatúra


Mnoho ľudí tvrdí, že jediný Winnetou je Pierre Brice. Ja s tým súhlasím len sčasti, pretože pre mňa existujú len 3 časti Winnetoua, Poklad na Striebornom jazere a trochu aj film Old Shatterhand z 1964. Všetky tie ďalšie pokusy s Pierrom Briceom a Lexom Barkerom zdarne ignorujem. Nie každý možno vie, že „oživiť“ Winnetoua s Pierrom Briceom sa už pokúšali aj v roku 1980 seriálom Môj priateľ Vinnetou (ocenený na ČSFD.cz ako 254. najhorší seriál) a Návrat Winnetoua z roku 1998, kde hlavnú úlohu banditu stvárnil náš Juraj Kukura (na ČSFD má 7%).

 

seriál Môj priateľ Winnetou 1980


Návrat Winnetoua 1998 – finálny súboj Pierre Brice vs. Juraj Kukura


Sebareflexia: uznávam, som hlupák . ..

22.03.2023

Musím si priznať, že som sa ako väčšina z vás dal nachytať. V dnešnej dobe rýchlych a často neoverených správ a zároveň množstva kadejakých zdrojov som príliš veľa času venoval zbytočnostiam. Hľadal som pravdu, kto reálne začal konflikt na Ukrajine a dostal som sa v pátraní už do čias ZSSR. Keď som chcel zistiť, či bombardovanie Srbska bol dobrý nápad, hľadaním [...]

Vyhrážal sa Ficovi, muža z KE zavreli za mreže!

03.03.2023

Na nedávnom mediálnom výbore Blaha nehovoril pravdu – nie všetky vyhrážky Ficovi ostali nepovšimnuté. Pred pár rokmi opitý Jozef Dvorožňák z Košíc (2,7 promile) zavolal na číslo 158, že „Prosím vás pekne, chcem zastreliť Fica. Môžete ma zavrieť. Za to, čo dneska prehlásil, ten hajzel!“. Po príchode policajtov netajil ani svoj názor na celú politickú [...]

Dezorientovaní voliči SMERu neveria médiám

01.03.2023

Stále som sa divím kde berie Róbert Fico tú podporu od občanov. Včera mi však vyskočil na sociálnych sieťach zaujímavý príspevok o tom ako fanúšikovia strany SMER a obdivovatelia bývalého podpredsedu strany Pavla Pašku ešte aj pár rokov po jeho smrti mu veselo gratulujú na jeho verejnom profile na Facebooku a posielajú mu kytice a želajú veľa zdravia. Pavol Paška by mal [...]

Rapid Life

Súd oslobodil spod obžaloby exšéfa odboru NBS Barriho v kauze Rapid Life

18.04.2024 14:02

Rozsudok nie je právoplatný, o odvolaní prokurátora rozhodne Najvyšší súd.

Venezuela

Necestujte do Venezuely, varuje Slovákov rezort diplomacie. Zvážiť majú cestu do Kolumbie a Ekvádora

18.04.2024 13:49

Ministerstvo pripomína, že SR nemá ani v jednej z krajín zastupiteľský úrad.

World Press Photo, palestínčanka, gaza, izrael, Mohammed Salem

Plačúca Palestínčanka s mŕtvym dieťaťom v náručí. World Press Photo tento rok vyhrala snímka z Gazy

18.04.2024 13:40

Usporiadatelia pripomenuli nebezpečenstvo, akému fotoreportéri počas pokrývania vojnových konfliktov čelia.

Julija Navaľná

Vláda v Kyjeve robí chybu. Väčšina Rusov nechce vojnu, len Putin áno, Ukrajinci to chápu, vyhlásila Navaľná

18.04.2024 13:28

Odpovedala, či považuje za jeden zo svojich cieľov nájsť spoločnú reč s vedením Ukrajiny.