Otvorený list riaditeľovi Národnej kriminálnej agentúry NaKA

19. novembra 2014, winnetou, Nezaradené

Text tejto žiadosti zároveň posielam na adresu Národnej kriminálnej agentúry z dôvodu prevencie kriminality a nárastu obvinení z volebnej korupcie:

plk. JUDr. Daniel Goga

Ministerstvo vnútra SR, Prezídium Policajného zboru

Národná kriminálna agentúra, Pribinova 2

812 72 Bratislava

VEC: Žiadosť o medializáciu obvinenia z trestného činu volebnej korupcie

 

Vážený pán  plk. JUDr. Daniel Goga, riaditeľ NaKA P PZ,  chcel by som Vás požiadať o medializáciu môjho obvinenia z trestného činu volebnej korupcie (žiadosť o úplatok formou inzerátu na stránke bazos.sk v súvislosti s prezidentskými voľbami 2014). Podrobne sledujem internetové a televízne informačné výstupy ohľadne boja proti volebnej korupcii a všimol som si, že z doteraz medializovaných prípadov volebnej korupcie v štádiu obvinenia konkrétnej osoby je môj prípad jediný, ktorý sa do médií nedostal. Podotýkam, že ak mám správne informácie tak som prvým Slovákom obvinený z tohto TČ (prvým obvineným a odsúdeným je občan Maďarska žijúci v SR) a preto nerozumiem prečo sa NaKA nechce týmto historickým prvým obvinením pochváliť. Všetky ostatné prípady, ktoré ste objasnili po mne a skončili obvinením (celkovo už 9 osôb) boli v médiách prezentované.

Ak je moje konanie tak veľmi nebezpečné pre spoločnosť, že bolo potrebné ma obviniť z volebnej korupcie nazdávam sa, že z hľadiska prevencie by bolo potrebné vystríhať aj iných občanov, že aj v prípade žiadania o úplatok cez internet ide o protiprávne konanie za ktoré hrozí trest odňatia slobody až 1 rok. Takáto mediálna prevencia je dôležitá aj s ohľadom na narastajúci trend obvinení z volebnej korupcie za posledný mesiac, kedy sa obvinilo až 5 osôb z celkového počtu 9 obvinených spolu za 3 roky doteraz nie veľmi efektívnej práce NaKA. Sám som dokonca podal dva podnety na možnú volebnú korupciu, ktoré som našiel na internete a podľa môjho názoru napĺňali niektoré znaky prečinu podľa § 336a, ods. 2 TZ.

Je smutné, že ako obvinený sa musím sám starať o medializáciu môjho prípadu, konkrétne to boli 3 reportáže v hlavnom spravodajstve TV Markíza, článok v týždenníku Plus 7 dní, blog na stránke pravda.sk a osobná komunikácia s novinármi, politikmi a organizáciami venujúcimi sa tejto oblasti. Medializáciou chcem poukázať na škodlivosť tohto protiprávneho konania a poučiť verejnosť o tomto novom trestnom čine v zákone a následkami jeho porušenia. Je to moja povinnosť z hľadiska odstránenia škodlivých následkov TČ podľa § 36 písmena k. TZ ako možnej poľahčujúcej okolnosti v prípade môjho odsúdenia. Zároveň by som Vás požiadal aj o pravdivé a kompletné poskytovanie informácií zo strany polície ohľadne volebnej korupcie, keďže v médiách (napr. SITA) sa 14.11. objavili informácie o stíhaní Sándora Sz., ktorý ako obaja vieme je od apríla 2014 právoplatne odsúdený. Novinárov a verejnosť je potrebné informovať pravdivo a s úplnými čo možno najčerstvejšími informáciami.

 

Vopred ďakujem za vybavenie mojej žiadosti a prípadnú reakciu.

S pozdravom

19. 11 . 2014

Ing. Juraj P., obvinený z volebnej korupcie

Ak niekto nevie o aký prípad sa jedná: Vtip o kupčení s hlasmi vyšiel Juraja draho. Na krku má korupciu.