Založ si blog

Na Slovensku berie úplatky viac futbalistov ako policajtov. Kruté odhalenie protikorupčnej jednotky!

Život občas prináša zaujímavé zistenia. Pre mňa to bolo zistenie, že na Slovensku berie úplatky viac futbalistov ako policajtov. Dali ste už niekedy úplatok futbalistovi? Čo hovorí výročná správa protikorupčnej jednotky o podplácaní policajtov za rok 2012:

Podplácajúci priamo ponúkli úplatok s uvedením sumy alebo vhodili úplatok policajtovi do služobného vozidla. Oznamovanie prípadov tohto druhu sa oproti minulým rokom podstatne znížilo, čoho príčinou môže byť aj skutočnosť, že verejnosť a možní páchatelia sú z medializovaných prípadov dostatočne oboznámení konzekvenciami tohto konania a uzrozumení o nekompromisnom postupe polície.

Znie to môžno veľmi vtipne, ale za posledných 5 rokov zatkli za prijatie úplatku na Slovensku viac futbalistov ako policajtov. Ja nemám osobnú skúsenosť z terénu s korupciou u policajtov, ale nezdá sa mi, že táto štatistika odzrkadľuje reálny stav.

x

 

 

Ešte v roku 2006 bolo obvinených za úplatky až 20 policajtov, za roky 2007 a 2008 to bolo 8 a 9 policajtov. Ešte doplním, že 3 obvinení policajti za roky 2009 až 2013 neboli žiadni „dopraváci z ulice“. Dvaja boli policajní vyšetrovatelia a tretí zase riaditeľ okresného dopravného inšpektorátu. V roku 2014 sa už začína tento trend opäť vracať k realite a už tu máme aj prvé dve lastovičky.

Špecializovaný trestný súd v Pezinku tento týždeň odsúdil policajtov Petra K. a Petra B. na 3 roky s podmienečným odkladom na päť rokov a peňažný trest 300 €.  Obaja ešte v minulom roku v Piešťanoch zastavili auto a potom, čo zistili u vodiča v dychu alkohol, si od neho vyžiadali úplatok 100 € za to, že mu nebude zadržaný vodičský preukaz. Úplatok aj prebrali.

 

Sebareflexia: uznávam, som hlupák . ..

22.03.2023

Musím si priznať, že som sa ako väčšina z vás dal nachytať. V dnešnej dobe rýchlych a často neoverených správ a zároveň množstva kadejakých zdrojov som príliš veľa času venoval zbytočnostiam. Hľadal som pravdu, kto reálne začal konflikt na Ukrajine a dostal som sa v pátraní už do čias ZSSR. Keď som chcel zistiť, či bombardovanie Srbska bol dobrý nápad, hľadaním [...]

Vyhrážal sa Ficovi, muža z KE zavreli za mreže!

03.03.2023

Na nedávnom mediálnom výbore Blaha nehovoril pravdu – nie všetky vyhrážky Ficovi ostali nepovšimnuté. Pred pár rokmi opitý Jozef Dvorožňák z Košíc (2,7 promile) zavolal na číslo 158, že „Prosím vás pekne, chcem zastreliť Fica. Môžete ma zavrieť. Za to, čo dneska prehlásil, ten hajzel!“. Po príchode policajtov netajil ani svoj názor na celú politickú [...]

Dezorientovaní voliči SMERu neveria médiám

01.03.2023

Stále som sa divím kde berie Róbert Fico tú podporu od občanov. Včera mi však vyskočil na sociálnych sieťach zaujímavý príspevok o tom ako fanúšikovia strany SMER a obdivovatelia bývalého podpredsedu strany Pavla Pašku ešte aj pár rokov po jeho smrti mu veselo gratulujú na jeho verejnom profile na Facebooku a posielajú mu kytice a želajú veľa zdravia. Pavol Paška by mal [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Na Slovensku od začiatku roka evidujú 390 prípadov čierneho kašľa

19.04.2024 12:21, aktualizované: 14:00

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.