Založ si blog

Predám svoj volebný hlas


„Ak mi pošlete na číslo účtu 15 Eur dám svoj hlas v prezidentských voľbách hocikomu z kandidátov.
V prípade podpory Fica chcem aspoň 50 Eur. Keďže som z okolia PP tak za hlas pre Kisku či Mezenskú beriem aj večeru v Poprade(nie obedové menu). Nie som róm – som inžinier a podnikám ako SZČO už 10 rokov a chcem si privyrobiť. Číslo je vymyslené, píšte na mail.“

Toto je text inzerátu, ktorý sa objavil pár dní pred tohtoročnými prezidentskými voľbami na inzertnom webe BAZOŠ.sk v sekcii vstupenky na spoločenské akcie. Za pár dní mal inzerát viac ako tisíc zobrazení a zaujal aj TV Markízu, ktorá o tom natočila príspevok do hlavných správ odvysielaný v utorok 11. marca.

 

Akčná polícia

V sobotu 15. marca bolo naplánované 1. kolo prezidentských volieb, takže polícia konala expresne rýchlo, hneď na druhý deň po odvysielaní príspevku sa začalo vyšetrovanie kontaktovaním konateľa spomenutého portálu. Príkaz na domovú prehliadku podpísal sudca 18. marca, čo je mimochodom rovnaký deň, kedy dostali policajné riaditeľstvá pokyn na vyhľadanie prípadov samovrážd, ktoré súviseli s tkz. nebankovkami. Bolo to už v čase pred 2. kolom prezidentských volieb dvoch súperov p. Kisku a p. Fica. Bývalý minister vnútra Daniel Lipšic to v tom čase spojil s prebiehajúcou antikampaňou na vtedajšieho kandidáta Kisku. Nie som síce zástanca konšpiračných teórií, ale je pravda, že vtedy už polícia mala informáciu o tom že jedna z odpovedí ktorá prišla na uvedený inzerát obsahovala otázku na úplatok v prospech voľby terajšieho prezidenta Andreja Kisku. Ten dátum ma zaujal, inak by som to ani nespomenul.

Domová prehliadka

Piatok 21. marca sa začal ako môj každý bežný deň.  Už som sa chystal zobudiť svoje detičky do škôlky keď nám o 6.45 zrazu zazvonili na dvere policajti z protikorupčnej jednotky Národnej kriminálnej agentúry. Šesť ľudí vrátane technikov z expertízneho ústavu si prišlo po údaje z mojich počítačov. Zároveň s našou prehliadkou ďalší policajti urobili raziu vo firme, ktorá poskytuje internet v našej obci. Tu by som sa opätovne rád ospravedlnil konateľovi tejto firmy za vzniknuté nepríjemnosti jemu a aj jeho manželke, ktorú prepadli s príkazom už deň predtým. Polícia si u nás stiahla všetky osobné údaje aj s počítača, ktorý nemá s danou vecou súvis čo ešte chápem, kedže podľa zákona môžu robiť čo chcú, viac mi vadilo „dobrovoľné“ odobratie telefónu a tabletu, ktoré ako obchodný zástupca potrebujem k svojej práci. Vyšetrovateľ mi aspoň vybavil súkromného znalca, ktorý mi tieto veci preskúmal a vrátil po mesiaci. V prípade skúmania v policajnom ústave v Bratislave by som ich nemal doteraz. Ústavné právo na súkromie a majetok v tomto prípade ide bohužiaľ bokom.

Priznanie k trestnému činu

Nechcem sa teraz vyjadrovať k tomu či som inzerát písal, kedže platí prezumpcia neviny. Počkám si na výsledok expertízy, ktorá by mala potvrdiť alebo vyvrátiť, že som ho napísal ja a nie iná osoba prítomná v tom čase v mieste odoslania inzerátu. Chcel by som podotknúť, že od prvej chvíle som s políciou spolupracoval a aj moje priznanie sa k tomuto činu bolo výsledkom ukážkovej spolupráce, keďže som chcel pomôcť čo najskôr tento delikt vyriešiť aj vzhľadom k tomu, že pri podobných menej závažných prípadoch dochádza k dohode o vine a treste s následným peňažným trestom.

Policajná realita

Rýchle riešenie prípadu z úvodu sa však náhle pribrzdilo. Momentálne to vyzerá tak, že údaje z mojich počítačov od marca 2014 stále nevyhodnotili, čo je vraj bežná rýchlosť na kriminalisticko – expertíznom ústave. Dohoda o vine a treste sa rovnako nekoná, pretože podmienkou je podľa prokurátora úplné priznanie viny, teda okrem napísania inzerátu aj potvrdenie, že som mal skutočný úmysel svoj hlas speňažiť. Súdny systém na Slovensku je totiž nastavený tak, že priznaním páchateľ dosiahne omnoho nižší trest. Ja by som sa aj rád priznal páni policajti, len mám trochu problém s logikou, konkrétne v tom si predstaviť ako by bolo reálne možné takto cez internet hlas predať. Problém vidím v tom, že si neviem dosť dobre predstaviť ďalšieho človeka, ktorý by týmto spôsobom investoval peniaze do jedného hlasu a tým zvrátil výsledok voľby. Druhý problém by bol pravdepodobne s dokazovaním, že som hlasoval podľa nejakej dohody. Budem rád, ak sa nájde niekto kto mi poradí na tieto otázky odpovedať, lebo ja osobne si myslím, že volebná korupcia formou inzerátu je totálna kravina a z môjho hľadiska je to nesprávny výklad zákona, ktorý si polícia vysvetlila po svojom.

Volebná korupcia

Príslušný § 336a hovorí, že ten kto žiada o úplatok v súvislosti s voľbami , aby volil určitým spôsobom môže byť odsúdený až na 1 rok.

Zákon ďalej hovorí o tom, že kto úplatok dáva hrozí mu za to viac až 2 roky. Ak navyše úplatok dáva verejne, trest sa mu môže zvýšiť na 1 až 5 rokov. Verejné žiadanie úplatku však zákon netrestá! Je teda vôbec možné verejne žiadať o úplatok?

Prvý odsúdený Slovák?

Volebná korupcia je na Slovensku vážny problém a ja sa nehnevám na políciu, že tento prípad vyšetruje. Za pár mesiacov núteného študovania tejto problematiky som zistil že odhaľovanie tohto trestného činu je náročné a aj keď sa niečo vyrieši tak väčšinou malé bezvýznamné prípady. Organizovaná volebná korupcia sa bohužiaľ ťažko odhaľuje a zatiaľ netrestá. Chcem len poukázať, že ak by som sa aj kvôli istému nízkemu trestu ku skutku dávno priznal tak nastane absurdná situácia a to že sa stanem prvým Slovákom v histórii odsúdeným za volebnú korupciu a to ešte formou inzerátu. Bol by som zároveň aj prvý odsúdený „gádžo“, pretože existuje predpoklad, že túto trestnú činnosť pácha hlavne rómska menšina.

Chcem sa ešte na záver poďakovať za podporu mojej rodine a rôznym nemenovaným ľuďom, ktorí mi pomohli cennými radami. Špeciálne sa chcem poďakovať Jánovi Malochovi z Markízy, ktorý ako jeden z mála pomohol mediálne, kedže v tomto štáte je to s právom veľmi ťažké:

http://www.tvnoviny.sk/domace/1769343_muz-nam-porozpraval-coho-sa-dockal-od-policajtov-za-volebny-zart

Ak by mal niekto záujem sa vyjadriť, či poradiť – budem rád.

Kontakt: volebna_korupcia@azet.sk, https://www.facebook.com/volebnakorupcia

Tento absurdný prípad bol bližšie popísaný v týždenníku Plus 7 dní:

djduro

 

 

 

 

 

 

Sebareflexia: uznávam, som hlupák . ..

22.03.2023

Musím si priznať, že som sa ako väčšina z vás dal nachytať. V dnešnej dobe rýchlych a často neoverených správ a zároveň množstva kadejakých zdrojov som príliš veľa času venoval zbytočnostiam. Hľadal som pravdu, kto reálne začal konflikt na Ukrajine a dostal som sa v pátraní už do čias ZSSR. Keď som chcel zistiť, či bombardovanie Srbska bol dobrý nápad, hľadaním [...]

Vyhrážal sa Ficovi, muža z KE zavreli za mreže!

03.03.2023

Na nedávnom mediálnom výbore Blaha nehovoril pravdu – nie všetky vyhrážky Ficovi ostali nepovšimnuté. Pred pár rokmi opitý Jozef Dvorožňák z Košíc (2,7 promile) zavolal na číslo 158, že „Prosím vás pekne, chcem zastreliť Fica. Môžete ma zavrieť. Za to, čo dneska prehlásil, ten hajzel!“. Po príchode policajtov netajil ani svoj názor na celú politickú [...]

Dezorientovaní voliči SMERu neveria médiám

01.03.2023

Stále som sa divím kde berie Róbert Fico tú podporu od občanov. Včera mi však vyskočil na sociálnych sieťach zaujímavý príspevok o tom ako fanúšikovia strany SMER a obdivovatelia bývalého podpredsedu strany Pavla Pašku ešte aj pár rokov po jeho smrti mu veselo gratulujú na jeho verejnom profile na Facebooku a posielajú mu kytice a želajú veľa zdravia. Pavol Paška by mal [...]

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

archeológovia, Kremnička, Banská Bystrica

Unikát na Slovensku aj v okolitých štátoch: Miesto brutálnych popráv skúmajú archeológovia

20.04.2024 07:00

V lokalite krvavého masakru ide o novátorský počin slovenskej archeológie. V banskobystrickej časti Kremnička odštartovali výskum na mieste masových popráv.

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.