Založ si blog

Korupcia v zdravotníctve: 200€ za pôrod.

love Dali ste už lekárovi úplatok? Áno…aj dezert, instantná káva či Metaxa sú považované za úplatok.

Patríte teda k viac ako 70 percentnej väčšine, ktorá podľa prieskumov lekárov, či zdravotnícky personál upláca. Ak vychádzame z toho, že aj pri anonymnom prieskume sa k úplatkom neprizná každý, tak to číslo bude omnoho vyššie. Moja manželka navštívila pôrodnicu už dvakrát, oba pôrody sa nezaobišli bez „drobných“ komplikácii. „Drobné“ ich nazývam ja, manželka by sa asi vyjadrila inak. Po prvej nemocničnej skúsenosti sme pred druhým pôrodom rozmýšľali, či by sme si nepoistili zvýšenú pozornosť lekára aj iným spôsobom ako sa iba spoľahnúť na Hippokratovu prísahu. Nakoniec však,  hlavne z finančných dôvodov a po oboznámení sa s „trhovými cenami“ sme od tohto zámeru radšej upustili.

Nedávno som sa však dozvedel od osoby, ktorú by som nerád bližšie konkretizoval, že ona si zvýšenú starostlivosť pri pôrode zabezpečila okrem klasického dezertu a fľaše aj obálkou so sumou 200 €. Ako som sa dozvedel dnes sa úplatky dávajú až po operácii a väčšina pacientov to volá poďakovanie. Nechcem moralizovať, chápem že pôrod je pre ženy životná udalosť a investovať čokoľvek do zdravia svojho dieťaťa a svojej partnerky nemožno nikomu zazlievať.

Ja mám však morálny problém. Za bežných okolností by som nad tým asi ako väčšina z vás iba mávol rukou. Sám som však vyšetrovaný za volebnú korupciu, ktorej som sa síce technicky nedopustil, ale prakticky som porušil zákon. V tomto prípade však uplácanie lekára reálne prebehlo. Podľa §332 za podplácanie lekára hrozia až 3 roky, lekárovi pri prevzatí úplatku podľa §328 zase hrozí 2 až 5 rokov. Môžem sa síce tváriť, že o ničom neviem, ale podľa §340 je neoznámenie takýchto skutočností pri korupcii trestným činom kde hrozia až 3 roky basy.

Neoznámenia trestného činu sa azda dopustil aj zdravotnícky personál pri pôrode. Neviem si inak vysvetliť situáciu kedy sa na sále zrazu objaví „zaplatený“ pôrodník, ktorý nemá službu a odrodí pacientku pričom po ňom neostane v účtovníctve doklad o zaplatení tkz. oficiálne zazmluvneného lekára pôrodníka. Pri oficiálnej platbe totiž lekár nedostane plnú sumu výkonu, ale len pár desiatok Eur, zvyšok ostáva nemocnici.

Skoro celý rok počas ktorého ma policajti vyšetrujú, neustále počúvam z každej strany, že ma síce chápu ale zákon je zákon a keď som porušil príslušný paragraf nedá sa nič robiť len ma obviniť. Policajtom nevadí obviniť človeka aj v prípade, že vlastne nič nespravil a ani nemohol spraviť pretože predávať volebný hlas cez internet je hlúposť už sama o sebe. Mám teda podľa vás milí čitatelia rovnako aj ja pomyselne mávnuť rukou nad touto jasnou korupciou v zdravotníctve, alebo dať nechať vyšetrovať mladú mamičku, ktorá sa teraz stará o malinké bábätko a lekára, ktorý len z vďačnosti prijal 200 € úplatok?

Veď predsa zákony by mali platiť pre každého.

Foto: zdroj Pravda.sk

Sebareflexia: uznávam, som hlupák . ..

22.03.2023

Musím si priznať, že som sa ako väčšina z vás dal nachytať. V dnešnej dobe rýchlych a často neoverených správ a zároveň množstva kadejakých zdrojov som príliš veľa času venoval zbytočnostiam. Hľadal som pravdu, kto reálne začal konflikt na Ukrajine a dostal som sa v pátraní už do čias ZSSR. Keď som chcel zistiť, či bombardovanie Srbska bol dobrý nápad, hľadaním [...]

Vyhrážal sa Ficovi, muža z KE zavreli za mreže!

03.03.2023

Na nedávnom mediálnom výbore Blaha nehovoril pravdu – nie všetky vyhrážky Ficovi ostali nepovšimnuté. Pred pár rokmi opitý Jozef Dvorožňák z Košíc (2,7 promile) zavolal na číslo 158, že „Prosím vás pekne, chcem zastreliť Fica. Môžete ma zavrieť. Za to, čo dneska prehlásil, ten hajzel!“. Po príchode policajtov netajil ani svoj názor na celú politickú [...]

Dezorientovaní voliči SMERu neveria médiám

01.03.2023

Stále som sa divím kde berie Róbert Fico tú podporu od občanov. Včera mi však vyskočil na sociálnych sieťach zaujímavý príspevok o tom ako fanúšikovia strany SMER a obdivovatelia bývalého podpredsedu strany Pavla Pašku ešte aj pár rokov po jeho smrti mu veselo gratulujú na jeho verejnom profile na Facebooku a posielajú mu kytice a želajú veľa zdravia. Pavol Paška by mal [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.