Založ si blog

Vážený pán Generálny prokurátor JUDr. Čižnár

JUDr. Jaroslav Čižnár, Generálna prokuratúra SR, Štúrova 2, 812 85 Bratislava

 

VEC: Žiadosť o skutočný boj proti korupcii na Slovensku

Vážený Generálny prokurátor, píšem Vám ako prvý Slovák v histórii obvinený z volebnej korupcie za pokus predať volebný hlas na internete. V problematike volebnej korupcie sa celkom slušne orientujem a počas minuloročného vyšetrovania mojej osoby sa vo mne vyvinul extrémne silný pocit urobiť niečo pre tento štát a spravodlivosť v ňom. Na internete som sám cez Google vypátral možnú volebnú korupciu ešte z parlamentných volieb 2012, čo sú inak jediné voľby kde policajti nedokázali obviniť žiadneho človeka. Vo voľbách do VUC 2013 obvinili 1 osobu, v prezidentských 2014 obvinili iba mňa a vo voľbách do EU dvoch Rómov – teda žiadne zásadné štatistiky.

Po predošlej zlej skúsenosti nahlásenia podnetu priamo na elitný protikorupčný útvar NaKA, ktorý záhadne zmizol a nevypátrala ho ani inšpekcia Ministerstva vnútra (mail som podľa výsledkov vyšetrovania poslal v čase keď mali niečo so serverom) som tento krát zvolil nahlásenie na špeciálnu proti-korupčnú linku priamo na stránke Generálnej prokuratúry (ďalej len GP). Ako také nahlásenie korupcie občanom na GP vyzerá a ako prebieha následné vyšetrovanie Vám teraz popíšem a predtým ešte pripomeniem citáciu z výročnej správy NaKA, ktorá konštatuje nedostatok oznámení korupcie od občanov citujem: „V nadväznosti na činnosť národnej protikorupčnej jednotky je nutné vyjadriť konštatáciu o degresii oznámení o korupčnej trestnej činnosti, ktoré by spĺňali kvalifikovaný kvalitatívny rámec, čoho dôsledkom je odhaľovanie tohto druhu protiprávnych konaní spravidla v rámci výkonu vlastnej operatívno – pátracej činnosti.“

Mailová komunikácia s GP:

5. 11. 2014 o 8:41 som podnet na volebnú korupciu poslal mailom na  korupcia@genpro.gov.sk

 

13. 11. 2014  som opäť napísal na GPSR@genpro.gov.sk

Dobrý deň, chcem sa opýtať či tá protikorupčná linka korupcia@genpro.gov.sk ktorá je uvedená na stránke Generálnej prokuratúry funguje. Posielal som tam podnet 5.11.2014 a dnes som sa opätovne informoval či podnet prišiel, či ho niekam postúpili atď. To je potrebné všade chodiť osobne alebo volať? Máme predsa 21. storočie.

 

24. 11. 2014 mi odpísala prokurátorka JUDr. V. XXXová z GP

– Trestný poriadok nemá vraj lehotu podľa ktorej ma treba upovedomiť do určitého času

– dôvod bol ten, že dozorujúci prokurátor čerpal dovolenku a následne bol práceneschopný, preto žiadosť vybavoval zastupujúci prokurátor

– upovedomila ma, že moje oznámenie postúpila na NaKA Stred

 

17. 12. 2014  ma mailom vyzval policajt z NaKA Stred, aby som prišiel doplniť trestné oznámenie

 

18. 12. 2014 som osobne doplnil trestné oznámenie na NaKA Stred

 

Počas Vianoc a osláv Nového roku som samozrejme neotravoval. Ozval som sa až pár dní po Novom roku.

 

8. 1. 2015  som zase poslal mail na Korupcia.USP@genpro.gov.sk  vzhľadom k tomu, že prešla zákonná lehota 30 dní kedy má podľa §196 TP dôjsť k  vyjadreniu k môjmu podnetu zaslanému dňa 5. 11. 2014 na GP, ktorý sa vybavil odovzdaním na NaKA Stred 14. 11. 2014

 

16. 1. 2015 mi prišla odpoveď od prokurátorky z Korupcia.USP@genpro.gov.sk

„Vašu žiadosť som odovzdala na vybavenie riaditeľovi NaKA Stred a určila som im lehotu do 26. 1. 2015 do kedy Vás budú informovať  “

 

3. 2. 2015 som opäť poslal mail na Korupcia.USP@genpro.gov.sk pretože ma zase nikto s ničím neoboznámil

 

6. 2. 2015 mi konečne prišlo amatérske a chaotické vyjadrenie k podnetu z dňa 5. 11. 2014 z NaKA Stred, s dátumom rozhodnutia 28. 1. 2015, teda 2 dni po lehote od prokurátorky.

 

Vážený pán Generálny prokurátor, nazdávam sa, že vybavovať podnet korupcie 3 mesiace je hanbou práce elitnej proti korupčnej jednotky NaKA, ale aj dozorujúcej prokuratúry, teda GP. Ak takto funguje proti korupčná linka na GP a následne vyšetrovanie policajtov, tak sa ani nedivím nad objasnenosťou korupčných káuz na Slovensku.  Rád by som upozornil na môj prípad volebnej korupcie, kde sa konalo do 24 hodín od uverejnenia reportáže na TV Markíza. Bohužiaľ nie je možné, aby každý prípad bol v TV aby sa ním následne policajti zaoberali s primeranou vážnosťou.

 

Vrátim sa späť k podnetu. V prílohe Vám posielam odpoveď z NaKA Stred, kde 3 mesačné vyšetrovanie dopadlo tak, že policajt absolútne netrafil skutkovú podstatu trestného činu a dokonca si pomýlil samotné odseky § 336a o volebnej korupcii. Ak platí poučka, že neznalosť zákona neospravedlňuje a mňa obvinili z volebnej korupcie aj keď som nepoznal znenie nového zákona z roku 2011, čo v prípade ak zákon nepozná policajt Proti korupčnej jednotky NaKA? V rozhodnutí ma zaujala aj veta, citujem: “V predmetnej veci nebolo možné rozhodnúť do 30 dní z dôvodu, že bolo zisťované či bude možné zistiť odosielateľa cez IP adresu“. Ak to dobre chápem, tak 3 mesiace sa ešte nezisťoval skutočný páchateľ cez IP adresy, ale miesto toho sa  3 mesiace  zisťovalo, či sa to bude dať neskôr zistiť? Len pripomínam, že zánik trestného činu premlčaním má 3 ročnú lehotu a riešime tu prípad, kde príspevky k ponuke predaja hlasu majú dátum od 7. 1. 2012 do 1. 3 . 2012 a ja začínam mať podozrenie, že sa tu niekto snaží o premlčanie skutku a zametenie pod koberec.

Ďakujem za vybavenie

PS: Hneď ako mi Ficov spolužiak odpíše, tak to tu zavesím

PS 2: Práca špeciálnej jednotky NaKA je dôležitá a o tom je aj moja sťažnosť, len pár desiatok minút po napísaní blogu zatkli kardiochirurga Viliama F. K úplatným lekárom len toľko, že NaKA obvinila v roku 2012 iba 2 a za rok 2013 len 3 lekárov za úplatky. O rok sú voľby a vidíte aké prichádzajú zázraky 🙂

Sebareflexia: uznávam, som hlupák . ..

22.03.2023

Musím si priznať, že som sa ako väčšina z vás dal nachytať. V dnešnej dobe rýchlych a často neoverených správ a zároveň množstva kadejakých zdrojov som príliš veľa času venoval zbytočnostiam. Hľadal som pravdu, kto reálne začal konflikt na Ukrajine a dostal som sa v pátraní už do čias ZSSR. Keď som chcel zistiť, či bombardovanie Srbska bol dobrý nápad, hľadaním [...]

Vyhrážal sa Ficovi, muža z KE zavreli za mreže!

03.03.2023

Na nedávnom mediálnom výbore Blaha nehovoril pravdu – nie všetky vyhrážky Ficovi ostali nepovšimnuté. Pred pár rokmi opitý Jozef Dvorožňák z Košíc (2,7 promile) zavolal na číslo 158, že „Prosím vás pekne, chcem zastreliť Fica. Môžete ma zavrieť. Za to, čo dneska prehlásil, ten hajzel!“. Po príchode policajtov netajil ani svoj názor na celú politickú [...]

Dezorientovaní voliči SMERu neveria médiám

01.03.2023

Stále som sa divím kde berie Róbert Fico tú podporu od občanov. Včera mi však vyskočil na sociálnych sieťach zaujímavý príspevok o tom ako fanúšikovia strany SMER a obdivovatelia bývalého podpredsedu strany Pavla Pašku ešte aj pár rokov po jeho smrti mu veselo gratulujú na jeho verejnom profile na Facebooku a posielajú mu kytice a želajú veľa zdravia. Pavol Paška by mal [...]

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.