Založ si blog

Ochrana Fica vs. ochrana slovenských žien!

Po ďalšom prípade zastrelenej ženy sa v médiách rieši otázka ako ochrániť obete pred násilím. Polícia kontruje, že má zviazané ruky a konať môže len vo výnimočných prípadoch (páchateľ vlastní zbraň, zaútočil už predtým atď). Vráťme sa teda do roku 2014 keď istý Jozef D. z Košíc opitý zavolal na linku 158, že chce zastreliť Fica. Jozef bol síce viackrát trestaný recidivista, ale šlo o veci ako neplatenie alimentov či útek na západ počas socializmu. Teda žiadne násilné trestné činy. Zbraň nemal a pravdepodobne by ani nevedel trafiť do Bratislavy. Podľa médií o pár minút si po neho prišli tri policajné autá. Obvinili ho z útoku na verejného činiteľa – premiéra SR! Aj napriek tomu, že náš zákon slovný útok na verejného činiteľa nepozná. Jozef, ktorý bol v tom čase v podmienke teda skončil v base. Za útok na verejného činiteľa cez telefón dostal 11 mesiacov!

Ten istý rok som dal na Bazoš inzerát, že predám svoj volebný hlas. V texte som spomenul Fica za ktorého voľbu som uviedol sumu 50€. o necelé dva týždne prišli aj po mňa, rovnako na troch autách. Tentokrát však už elitní policajti z Národnej kriminálnej agentúry. Sudca im povolil domovú prehliadku, skopírovali si disky mojich notebookov a telefón s tabletom si zobrali so sebou na expertízu. Na expertízu notebookov sme čakali štyri mesiace. Po viac ako roku sa zistilo, že moje konanie nebolo ani trestným činom čo musel prokuratúre vysvetliť najpr sudca Špeciálneho súdu a neskôr aj senát Najvyššieho súdu Slovenskej republiky. Postup policajtov bol však v poriadku – zákon im také jednanie umožňuje bez ohľadu na vynaložené prostriedky a možné potrestanie páchateľa. Podotýkam, že mi hrozil maximálny trest 1 roka, pričom však reálne aj pri dokázaní viny by šlo len o nejakú pokutu vo výške ako pri prekročení rýchlosti.

Stále sa vám zdá, že policajti majú zviazané ruky pri ochrane týraných žien?

Áno, je pravda, že môj prípad a prípad Jozefa sú ojedinelé skutky, ktoré sa stanú len raz za čas. Práve preto som očakával, že policajti po nedávnej novembrovej vražde 43 – ročnej Miroslavy v Starej Turej prehodnotia prístup v tejto oblasti. Príde mi totiž dosť podivné ak je bežnou praxou polície kvalifikovať nebezpečné vyhrážanie voči ženám ako priestupok, ale z priestupku opitého Jozefa robiť trestný čin. Je škoda, že ochranu každej ženy neberie polícia tak vážne ako ochranu nášho premiéra.

Koľko týraných žien sa po týchto informáciách rozhodne tento rok obrátiť s dôverou na slovenskú políciu?

Sebareflexia: uznávam, som hlupák . ..

22.03.2023

Musím si priznať, že som sa ako väčšina z vás dal nachytať. V dnešnej dobe rýchlych a často neoverených správ a zároveň množstva kadejakých zdrojov som príliš veľa času venoval zbytočnostiam. Hľadal som pravdu, kto reálne začal konflikt na Ukrajine a dostal som sa v pátraní už do čias ZSSR. Keď som chcel zistiť, či bombardovanie Srbska bol dobrý nápad, hľadaním [...]

Vyhrážal sa Ficovi, muža z KE zavreli za mreže!

03.03.2023

Na nedávnom mediálnom výbore Blaha nehovoril pravdu – nie všetky vyhrážky Ficovi ostali nepovšimnuté. Pred pár rokmi opitý Jozef Dvorožňák z Košíc (2,7 promile) zavolal na číslo 158, že „Prosím vás pekne, chcem zastreliť Fica. Môžete ma zavrieť. Za to, čo dneska prehlásil, ten hajzel!“. Po príchode policajtov netajil ani svoj názor na celú politickú [...]

Dezorientovaní voliči SMERu neveria médiám

01.03.2023

Stále som sa divím kde berie Róbert Fico tú podporu od občanov. Včera mi však vyskočil na sociálnych sieťach zaujímavý príspevok o tom ako fanúšikovia strany SMER a obdivovatelia bývalého podpredsedu strany Pavla Pašku ešte aj pár rokov po jeho smrti mu veselo gratulujú na jeho verejnom profile na Facebooku a posielajú mu kytice a želajú veľa zdravia. Pavol Paška by mal [...]

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.