Založ si blog

Penále zo „Sociálnej“ poisťovne

Podnikám ako SZČO od roku 2004. Minulý mesiac sa mi podarila veľká vec – donútil som svojho mobilného operátora znížiť cenu paušálu zo 40€ na 20€. Nebolo to však tým, že som jeho VERNÝ dvanásťročný zákazník a za vernosť sa predsa odmeňuje, ale tým, že som sa vyhrážal odchodom ku konkurencii! O tom možno niekedy podrobnejšie…

Minulý týždeň vo štvrtok mi teda prišla prvá znížená faktúra za mobil a ako živnostník som sa potešil, že ušetrím mesačne 20€. Na druhý deň v piatok ma však v obálke čakalo ďalšie prekvapenie – list zo Sociálnej poisťovne. Vyrúbali mi penále z oneskorených platieb odvodov za roky 2009 až 2016 v celkovej sume za 8 rokov podnikania spolu 5,39 €! Ja blbec som totiž občas zaplatil odvody nie do 8. dňa v mesiaci, ale o 3 alebo 4 dni neskôr s tým že sa nič nedeje, nakoniec PN som bol naposledy ešte na Vysokej škole.

Suma je to smiešna, oproti tomu čo som sa dočítal na internete ako od ľudí vymáhajú stovky Eur cez mediálne známeho exekútora Krutého, som na tom dobre až na jednu maličkosť. Iniciatívne som si totiž zistil, že v roku 2010 naša „sociálna“ poisťovňa udelila tkz. generálny pardon, podľa ktorého všetky penále do roku 2010 anuluje v prípade ak boli dlžoby uhradené do 1.4.2010! A práve za rok 2009 poisťovňa chce za moje omeškania 22 centov! Neoprávnene! Ten ich počítačový systém za milióny € totiž nedokáže zrátať 20 položiek a zarátal mi rok 2009 aj keď nemal. Mám to už aj potvrdené na pobočke – poradili mi, aby som sa voči rozhodnutiu odvolal. Samozrejme ja, aj keď chybu urobila poisťovňa a nie ja.

Možno si poviete, že som blázon takýto cirkus pre 22 centov…Možno…ale skúste nezaplatiť sociálke napríklad aj smiešnych 10 centov a uvidíte čo sa bude diať! Za rok 2010 mi tak vymerali penále 8 centov. Ak Vám teda prišli zo „sociálnej“ poisťovne penále, nezabudnite si pozrieť, či od vás nežiadajú aj penále do roku 2010, ktoré mal miliónový IT systém poisťovne zo sumy dlhu odrátať! Môže sa stať, že platíte niečo čo nemusíte.

Sebareflexia: uznávam, som hlupák . ..

22.03.2023

Musím si priznať, že som sa ako väčšina z vás dal nachytať. V dnešnej dobe rýchlych a často neoverených správ a zároveň množstva kadejakých zdrojov som príliš veľa času venoval zbytočnostiam. Hľadal som pravdu, kto reálne začal konflikt na Ukrajine a dostal som sa v pátraní už do čias ZSSR. Keď som chcel zistiť, či bombardovanie Srbska bol dobrý nápad, hľadaním [...]

Vyhrážal sa Ficovi, muža z KE zavreli za mreže!

03.03.2023

Na nedávnom mediálnom výbore Blaha nehovoril pravdu – nie všetky vyhrážky Ficovi ostali nepovšimnuté. Pred pár rokmi opitý Jozef Dvorožňák z Košíc (2,7 promile) zavolal na číslo 158, že „Prosím vás pekne, chcem zastreliť Fica. Môžete ma zavrieť. Za to, čo dneska prehlásil, ten hajzel!“. Po príchode policajtov netajil ani svoj názor na celú politickú [...]

Dezorientovaní voliči SMERu neveria médiám

01.03.2023

Stále som sa divím kde berie Róbert Fico tú podporu od občanov. Včera mi však vyskočil na sociálnych sieťach zaujímavý príspevok o tom ako fanúšikovia strany SMER a obdivovatelia bývalého podpredsedu strany Pavla Pašku ešte aj pár rokov po jeho smrti mu veselo gratulujú na jeho verejnom profile na Facebooku a posielajú mu kytice a želajú veľa zdravia. Pavol Paška by mal [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.