Založ si blog

Štátny smútok za obete v Prešove nebude?

Zoznam vyhlásených štátnych smútkov (okrem úmrtia pápeža, prezidenta Poľska a exprezidenta Kováča)

2006 – pád lietadla s vojakmi – 42 obetí

2008 – autobus v Chorvátsku – 14 obetí

2009 – autobus v Polomke – 12 obetí

2009 – výbuch v bani Handlová – 20 obetí

2010 – masaker Devínska Nová Ves – 7 obetí

2019 – nehoda autobusu pri Nitre – 12 obetí

(2019 – požiar paneláku v Prešove – 8 obetí)

 

„Vláda môže vyhlásiť štátny smútok vtedy, ak ide o citový otras spoločnosti vyvolaný smrťou osoby, ktorá mala mimoriadny vplyv na verejný život, alebo ide o vykonanie pietnej spomienky na osoby, ktoré tragicky zahynuli na území alebo mimo územia Slovenska a ich smrť otriasla celou spoločnosťou.“

12. 12. o 8:18

Opýtal som sa dnes ráno aj mailom na premier@vlada.gov.sk, som zvedavý na odpoveď.

12. 12. o 8:35 odpoveď z úradu vlády:

V súvislosti s tragédiou v Prešove vláda SR pozorne monitoruje situáciu. Na základe aktuálneho vývoja je pripravená kedykoľvek poskytnúť ďalšiu súčinnosť obyvateľom i predstaviteľom mesta. Na riešenie mimoriadnej situácie pri odstraňovaní následkov výbuchu plynu v bytovom dome na Mukačevskej ulici v Prešove vláda vyčlenila milión eur s prísľubom ďalšej pomoci v prípade akejkoľvek potreby.        

 Môžeme Vás uistiť, že všetky ďalšie zásadné rozhodnutia budú včas komunikované verejnosti.

 Prajeme Vám v mene pána predsedu vlády všetko dobré.  

 

 

Sebareflexia: uznávam, som hlupák . ..

22.03.2023

Musím si priznať, že som sa ako väčšina z vás dal nachytať. V dnešnej dobe rýchlych a často neoverených správ a zároveň množstva kadejakých zdrojov som príliš veľa času venoval zbytočnostiam. Hľadal som pravdu, kto reálne začal konflikt na Ukrajine a dostal som sa v pátraní už do čias ZSSR. Keď som chcel zistiť, či bombardovanie Srbska bol dobrý nápad, hľadaním [...]

Vyhrážal sa Ficovi, muža z KE zavreli za mreže!

03.03.2023

Na nedávnom mediálnom výbore Blaha nehovoril pravdu – nie všetky vyhrážky Ficovi ostali nepovšimnuté. Pred pár rokmi opitý Jozef Dvorožňák z Košíc (2,7 promile) zavolal na číslo 158, že „Prosím vás pekne, chcem zastreliť Fica. Môžete ma zavrieť. Za to, čo dneska prehlásil, ten hajzel!“. Po príchode policajtov netajil ani svoj názor na celú politickú [...]

Dezorientovaní voliči SMERu neveria médiám

01.03.2023

Stále som sa divím kde berie Róbert Fico tú podporu od občanov. Včera mi však vyskočil na sociálnych sieťach zaujímavý príspevok o tom ako fanúšikovia strany SMER a obdivovatelia bývalého podpredsedu strany Pavla Pašku ešte aj pár rokov po jeho smrti mu veselo gratulujú na jeho verejnom profile na Facebooku a posielajú mu kytice a želajú veľa zdravia. Pavol Paška by mal [...]

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.